söndag 5 april 2009

Sols dag



Jomen visst - enligt fornordiskt leverne så kallades vår nutida söndag för sols dag, men av den varan ser vi inte så mycket. Jag vet inte, men undrar just om det inte är det nordiska klimatet som till stor del ligger till grund för både kynne och jantelag. Jag menar, här får man två dagar av ljuvlig gudomlighet lite till skänks - men sedan är det precis som om att... "nä nu jävlar räcker det, ni ska inte tro att man kan ha det så här bra en längre tid... tänk på barnen i Etiopien. "- Men dom har ju..." "Tyst! nu har jag bestämt regn, så det blir det så. Obey, din nordiska krake"... ja, typ så.

Nåväl, söndag - vad ska man hitta på då. Jag har ju ingen trädgård som jag behöver nörda i, och målarbutiken är stängd så avslutandet av balkongen får vänta. Man kanske skulle ta sitt samhällsansvar och gå bort till returstationen för lite glaskross - DJ brukar gilla sådant. Därefter skulle vi ju kunna smyga förbi Stadium och titta på ett par nya Najko-skor som Ester väljer att kalla det. Hennes fötter verkar ha expanderat under vintern - eller så är hon bara lika mycket säsongsslav som sin Papi.

Jag var förresten inne på SMHI precis och stämde av väderläget - den här regndippen verkar vara övergående och kanske redan till eftermiddagen så lättar det upp. Och ska man tro Norrköpings finest så ska både måndag och tisdag bli riktigt fina. Aaaah livskraft ya know!

Inga kommentarer: