onsdag 22 april 2009

Fick inte följa med...



Fy fan...

Vissa dagar vet man redan från start att de kommer att bli att likna med riktiga skitdagar. I mitt fall har de en märklig och kuslig precisionsförmåga att infalla onsdagar de veckor jag jobbar natt. Så också denna gång. Åkte på lämning av DJ i morse direkt efter jobbet vilket innebar att det blev sova först kl. 09.00. Och så värst mycket sova blev det inte heller - 13.30 hade Papis incitament till kropp bestämt sig för att det var dags för lodräta aktiviteter igen.

Förvisso kanske bra eftersom jag hade ett förnedrande uppdrag att utföra... De så kallade kompisar som jag har och som Ester kallar för "Innebandykillarna" åker på turnering på Åland till helgen... och nej, jag fick inte följa med. Det enda jag dög till var att komponera ihop ett soundtrack till deras förlustelser. Undra på att man känner sig smutsig och prostituerad. Gissa om jag kommer att ta ut mina aggressioner på träningen ikväll. Jag har dock vissa aningar om att de i smyg har frågat AK om lov och fått ett blankt nej. Förstår inte vad hon har emot Papi och kombinationen Finlandsresor.

Nåväl, sådana här tilltag kräver tröst... Därför är det Papi som håller skate-fanan högst i den här familjen just nu. AK kommer bli sur... eller ja, surare - men bryr vi oss, där Papi är tvåtusen-eight är ju hon bara tvåtusen-late.

Skitdag var det... DJ lyckades klämma fingrarna på Konsum och satte nytt personligt rekord i brölande... 19 minuter klockade jag stoppuret på. Dessutom kommer jag inte hinna sova något mer för AK slutar 19.15 och sedan finns det ingen tid kvar. Bäva månne mina arbetskamrater i natt - kanske bäst jag gömmer mig på kontoret nere i Grottan.

Inga kommentarer: