torsdag 27 november 2008

Quantum of solace




Jag borde skriva någonting, men veckan har bara tassat på med tankar kring livets bräcklighet och människans litenhet. Ska man hitta något uns av positivt kvitto, även om det känns banalt i sammanhanget så har jag lovat AK att sluta dricka Red Bull efter 19 på kvällarna - nu förstår ni ynkedomen.

Har dock hunnit med att även försöka mig på att vara lite produktiv...med förbehållet att det naturligtvis beror på vem man frågar. Vinterdäcken kom äntligen på när snökaskaderna härjade som värst för att hånfullt tugga asfalt i 8 grader plus dagen därpå. Bara att få hem de satans gummimonstren var en uppgift för den uthållige. 3:e november landade beställningen hos Bythjul.com - 25 november knackade DHL på hos mig... so much for the 1-2 dagars leverans. Å andra sidan så återstod inte mycket av grundbeställningen - den hade istället ersatts med både dyrare däck och fälgar + lite godis i form av vindrutetorkare och låsbultar från en numera gråtfärdig säljare. Och allt detta för att Papi ett par gånger hummat uppfodrande i telefon.





DHL - Södertälje ska dessutom ha sig en känga, eller åtminstonde den ansvarige för företagets interna säkerhet. Det här kommer att låta helt osannolikt men tydligen så har den jovalistiske gamengen och tillika überhomosexuella grillägaren Rüdi från Gran Canaria - japp, just han som Jani inledde en romans med - tagit sig till Sverige och Södertälje Södra för att kunna skicka mig kärleksmeddelanden och eregerade penisteckningar på mina däck. Desperat är bara förnamnet.

Nåväl, han (rüdi) dök i alla fall inte upp på innebandyclashen i Blombacka som avhandlas varje onsdag - helgens händelser var dock påtagliga och det var en ganska tyst och halvloj tillställning som utspelade sig. Väl medvetna om att Jerry antagligen kommer lysa med sin frånvaro ett tag framöver så var de grova skämten ganska få till antalet denna kväll. Positivt är dock att han har annonserat om sin närvaro på de lördagar som det är möjligt. Det finns ett liv bakom all ledsamhet.

Vad tänker jag mer på... utan att avslöja allt för mycket om hur osammanhängande mina tankevindlingar är just nu:


  • Jag funderar på vad det är för människor som redan nu köper gran och bär hem den - i och för sig väcktes den tanken redan den 8:e november när vi tjuvkikade in genom ett vardagsrumsfönster i Västergård och såg en fullt påklädd gran med ljus och hela partykitet.

  • Jag funderar på hur länge Dean Koontz tänker vara halvvägs med skrivandet av Ride the storm - den tredje delen om Christopher Snow. Han var halvvägs år 2000... likaså 2003, sedan har det varit knäpptyst.

  • Jag funderar på om jag borde läsa Hjalmar Söderbergs Doktor Glas först - eller om jag ska ta den mer lockande författardebuten "Någon slags exstas" av Johan Kinde.

  • Jag funderar på om den nya innebandyklubben hinner dyka upp innan lördag - och spelar det någon roll för jag har ändå ingen Teenie Babysitter...hm...ursäkta...barnvakt till DJ.

  • Och appropå DJ... jag ställer mig tvivlande, men hon hävdar bestämt att dagis lär ut sånger som " Vi komma Vi komma till äppelkakeland" och Lusse Lelle 11 meter före jul"

  • Och avslutningsvis så funderar jag på att ställa väckarklockan på 06.00 i morgon och komma lite tidigare till jobbet - all inspired of Christian Erikssons "how to make your morning successfull"

Jag kunde ha avslutat detta inlägg med ett tjipp - men det gör man bara på landet och i Karlstad.

3 kommentarer:

henriette sa...

i karlstad?

g sa...

Tjipp!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

ette: ja.. HAJK är ingen stad vet du - Bengt Alsterlind kommer från Karlstad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_Alsterlind