onsdag 5 november 2008

Bankkrisens lågvattenaktiviteter



Papi är förbannad!

Ja, han är rent av på krigsstigen - och imorgon är det någon stackars sate i Nordeas växel som kommer att få byta telefonhand eftersom linjen kommer att upplevas som kolsyreisfrostig...

Nog för att jag har förstått att ni har likvida problem att tampas med, men den här lösningen var verkligen låg.

Min vana trogen så lägger jag alltid in månadens räkningar på internetbanken till den 22:a, dvs. det datum som Zencan visar sin uppskattning för mina insatser. Därför blir jag lite förvånad över att jag upptäcker att jag har förärats med en övertrasseringsavgift på 95:- för den 21:a oktober.

Märkligt tänker jag och går in i betalningshistoriken samtidigt som jag försöker komma ihåg vad jag kan tänkas ha sysslat med då... Jomen...jaha??? Jag har tydligen betalat 70% av mina räkningar den 21:a... eller nej, Nordea har på eget bevåg och iver tjuvstartat - med betoning på tjuv - mina inbetalningar. Ja det var ju verkligen innovativt era as!! Det är inte de 95:-som sticker i ögonen utan respektlösheten. Det är väl lika bra att jag struntar i att ange inbetalningsdatum till november månad - eller varför inte starta ett autogiro på månatliga 95:-.

Pack!

2 kommentarer:

Ulle sa...

Primma hälsar att dom här problemen aldrig inträffar på den ljusgröna banken SEB, han rekommenderar ett bankbyte å det snaraste. Gå in på ditt lokala kontor så hjälper dom dej gladeligen med flytten...

Förhudslös och Ryggradslös sa...

arbetskamrat Anders och vän av både ordning och finstilt hade mailat min outlook och bifogat både wordfil och Mårran.

Det visade sig nämligen att Nordea mycket "tydligt" begagnar sig av rätten att påbörja inkomna bankgiroordnar dagen innan de ska vara mottagaren tillhanda. Kanske lite logiskt ändå...men jävligt surt. Får börja betala den 23:e istället.

Ps. Jasså det var SEB han jobbar på, och här tjatar jag om Swedbank.