lördag 1 november 2008

hobbysupporter




För ett år sedan skrev jag ett smärtsamt avsked från Enköping om klockor som klämtade i dimmig skymning, och ett småländskt lir som gått i stå... I morgon stundar ödesmättad timme igen - och jag borde naturligtvis vara där...på plats. Krigsplatsen är Jönköping, klockslag för bataljen är förlagd till 14.00 och förutsättningarna är hyffsat gynnsamma ur ett blårött perspektiv - 2-1 från matchen i Växjö.

Jag tänker dock inte ta ut någon seger i förskott - Öster har agerat otroligt ostabilt utslaget över hela året, och det jag på rak arm kan se som skulle kunna tala för oss är att Jönköping tränas av den gamle Pershagenbon, Olle Nordin. Och ni vet hur det är - en gång looser, alltid looser. Dessutom är ju 1-2 förluster hans grej, så vi säger väl att det blir en upprepning av onsdagsresultatet.




...men jag är inte där... Lejonet III har inte fått på sig sina vintertassar ännu... så så mycket supporter är jag.

Inga kommentarer: