tisdag 11 november 2008

Café Wacko



Läser du City och Metros sms-sidor? ...det är ok, det gör även jag.

Skickar du sms till City och Metros sms-sidor? ...det är inte riktigt lika ok - det är nog faktiskt så illa att jag starkt överväger möjligheten att säga upp vår bekantskap på stående fot...

Den återkommande och minnesgode besökaren på "ge mig fem!" kommer säkert ihåg att jag nyligen raljerade över den nedmonterade psykvården - jag plockade förvisso hem några pricksäkra poäng i det inlägget, men jag förfasas nu över att det som jag trodde var nerpaketerat faktiskt lever och är mer uppmonterat än någonsin.

Man skulle kanske ha misstänkt att alla omkringvandrande morons eventuellt hade något emo-ekologiskt café alternativt ett härbärge som de träffades på - men så icke, nejdå... sms-sidorna i våra gratistidningar is the place to be.


Jag menar, läs bara själva:


  • Den isande ensamhets sommar varför skulle jag vilja mer av den? Inte ok kräva att någon står på ett ben som underhållning så länge som du gjort/LB

  • Ja d e inbilln o d blicken ser ALLA efs j bara ser bröstet o magen J försöker se han som tror sig vara synlig o som j vill träffa. Ledsen vet i vem du e

  • Vännen, hon s söker dig dagl, s påst att jag är hennes väninna, är i sj verket en psyksjuk kvINna s stalkar mig. Var försiktig.

  • nu får d väl en dock ge d. Lunch Åhle t vem? Alla kastar i framför dat. Kanske ti m.

  • Nej babysittern jag lever inte. förmodligen stiger jag väl upp imorgon med, men inte lever jag för det. Jag blir mer och mer död för var dag som går/LB

  • Psykopat grannar som ställer sin "ljugarbänk" vid port o förtalar granne så grovt att hon hotas o utsätts för inbrott? Bromma

Ja, ni ser ju själva - och för en kort sekund förstår jag hur Kent känner sig i dagens märkliga icke-jämtländska samhälle. Och hur skriver folk egentligen?

Inga kommentarer: