onsdag 13 augusti 2008

Throwback summer vibes (del 5)




Bäst att passa på innan denna sommar är till ända - dessutom ger det mig lite sköna vibes inför morgondagens läkarbesök och dom.

Året var 2006 och mitt livs varmaste sommar svedde gula svettfläckar i de obligatoriska vita undertröjorna - man var ju tvungen att ha något som stoppade de konstanta rännilarna som rann längs med ryggen. 2006 var också första sommaren som jag hade en ny liten DJ att släpa på - hon fick vänja sig med the heat som omger Papi Jam direkt.

Nåväl - Fibes Oh Fibes är nog det mest genuina som har släppts lös i Sverige, jag har till och med överseende med att de kommer från Göteborg. Om jag gjorde musik så skulle det utan tvekan låta så här - Souliga synthpastisher med drag av storband. Smootht anpassat för radio och skiva men med utrymme för en lekfull livesession. Det här är så bra... och det ryktas om en ny platta på intågande.

Inga kommentarer: