tisdag 26 augusti 2008

return of the living dead



Jag är tillbaka...

kanske mer fysiskt än mentalt - men tillbaka är jag. Jag har varit och vänt vid den där dörren i den långa vita korridoren, jag har pratat med både Karon och Bengt Ekerot - ja, jag har till och med vandrat vid Hovs Hallar och här är jag nu...

Läkare Lars-Erik Holmgren: "- Jimmy, det räcker... det är bra så, du är frisk"

Ok, jag kanske överdriver lite... typ ett uns av en nagel, men trots allt har det varit en ny erfarenhet att vara sjuk på "riktigt" och rastlöst vandra omkring här i våningen. Egentligen trodde jag att jag var återställd redan i fredags, så hela familjen packade in sig i Lejonet och åkte ut till ön för den årliga kräftskivan. Väl där mötte jag spillrorna av alla som jag smittat de senaste veckorna - så det blev en ganska lugn tillställning - ja,för en gångs skull var det undertecknad som fick gestalta faderulingen och lekledare. God mat, god dryck och en spännande tipspromenad resulterade dock i ett återfall under söndag kväll - så det var bara att krypa till kojs igen.

Men nu står jag upp igen - har precis varit på Telgeakuten och fått sjukdomsbojorna upplåsta så från och med onsdag kväll är det working class hero-stylee som gäller. Jag har plockat fram både röksmaskin och stroboskop plus ett väl tilltaget soundsystem - det ska märkas när jag kliver ur hissen och ut på komandobryggan.

Btw. så noterar jag att jag har överskattat mina läsares streetability och det ber jag om ursäkt för - jag borde kanske ha haft med alternativen Lejon, Ecco och Panther istället. Hur som helst så tog Nike en jordskredsseger - men vad annat att vänta. Ny enkät kommer upp snart.

Inga kommentarer: