torsdag 31 januari 2013

stolpskott


Så här i början på året så är det ju lite kutym med topplistor och utnämningar - den här bloggen vill naturligtvis inte vara sämre - så därför presenterar vi ÅRETS STOLPSKOTT. På bilden ser ni Södertäljes i särklass mest nedkörda trafikskylt. Jag ljuger inte om jag säger att det rör sig om ett par gånger i månaden, och igår kväll när jag kom hem ifrån jobbet så låg den än en gång som en märla kring sin egen axel. Men likt en hydra var den återställd nu på förmiddagen.

Vet inte riktigt varför det är så, och jag om någon kanske borde veta eftersom jag backade ned den midsommarafton 1993. Och nu vet jag vad ni tänker... men jag var inte full... inte än... det var på morgonen. Pang sa det i alla fall eftersom jag tog sats från slutet av gatan, men på den tiden var bilarna lite annorlunda konstruerade så på en Volvo 242 syntes inte ett spår.

1 kommentar:

LiteAvLinda sa...

Ja och förr satt väl skylthelvetet på en cementklump om jag inte minns fel... då jag har bott på Lovisinsgatan... och även kanske snuddat vid skylten någon gång...