fredag 11 januari 2013

dagens nynn (5)


Det har varit en påfrestande vecka med vab-eli-bab måndag till fredag. Lyckligtvis har den snälla goa mamman och jag kunnat pussla så att det inte blivit så mycket frånfälle från jobbet - dock ändå tillräckligt för att Ester och jag ska börja gå varandra på nerverna.

Därför var det kanske inte medicinskt motiverat att släpa ut henne på en tvåtimmarspromenad i kylan, men väl för husfridens skull. Och någonstans där i den piskande snökylan så slogs jag av den värmande tanken att det bara är tre veckor kvar till årets kanske viktigaste 6-veckorsperiod: Cirkus Melodifestivalen!! Äntligen fram med galauniformen igen, låt vinet flöda och den goda maten oss göda. Det är Christer Björkman showtime!

Jag ska inte gå in på tankar och förväntningar kring årets startfält idag, men där i kylan så fick jag en gammal bortglömd goding på hjärnan som jag började nynna på.Kommer ihåg att jag gillade den då 2004, men hade glömt hur medioker själva utstyrseln och scenspråket var. Fast rösten är det ju inget fel på. Jag tog ned den när Ester och jag körde varannanönskningen till fredagsmyset, men hon var inte så imponerad. Undrade mest vad den där gummigubben som står utanför Budo Fitness på Dalgatan gjorde på scenen...

Inga kommentarer: