måndag 14 januari 2013

På begäran


På begäran... grabbarna på jobbet har tjatat lite - har även fått signaler från andra håll. "Du får ju lägga upp bilen i dagsljus så att vi får se den". Kan ju låta märkligt - men de här människorna vet, att bara för att den här farsan greppar ny wagon så innebär det inte per automatik att den kommer att rulla på stadens gator.

Men idag förlorade den faktiskt oskulden - kände tvånget att sätta på de tråkiga vintersulorna eftersom jag har lovat bio på lördag. Skar lite i kropp och själ när jag såg hur trippmätaren passerade första milen - fan, nu är det ju inte längre en ny bil. Skulle tro att den turen i runda slängar kostade en trettio papp. Därför känns det rätt rimligt, eller i alla fall ett försök att övertyga mig själv om att jag sparat 8 hunkor genom att agera eget däckhotell när jag nu står i badrummet och spolar däck. 



Inga kommentarer: