fredag 4 januari 2013

kompis


I skuggan av det faktum att min bil fortfarande lyser med en generande frånvaro så har det tydligen pangats här i kvarteren idag. Jag var på plats två timmar innan och kollade att allt var lugnt - detta hindrade dock inte ett ganska talanglöst kompisgäng ifrån att utföra ett rån mot en guldbutik. Eller kompisar och kompisar... jag vet inte. På de filmer som återgett händelsen i aftonpressen så ser man klart och tydligt hur den rånare som sköts ned blir överkörd och kvarlämnad av flyktbilen. Själv hade jag nog gett upp vid det läget - det är ju ganska uppenbart att den som sköts kommer att identifieras och att kopplingen till övriga medlemmar i ligan blir uppenbar. Om inte annat av dennes anhöriga. Sedan kan man ju fråga sig hur intelligent det är att genomföra ett rån mitt i lunchrusningen. En annan intressant aspekt är hur det kunde vara så många beväpnade civilklädda poliser på plats så snabbt. Tyder på att man har haft koll på att något var i görningen.

Bloggar och Facebook har gått varma under dagen och folk är uppgivna, förfärade och ilskna över vad som händer i staden, och det är väl skönt att det finns kanaler att ventilera sådant på. Själv tycker jag att det mest spektakulära kring hela den här cirkusen är att det uppenbarligen fanns något av värde inne hos Mario Guld. Har alltid trott att det bara är fejk-shit som prånglas över disk. Det är ju inte direkt så att tanken har slagit en att:

- Älskling, jag har tänkt på det här med vigselringar.. Vad tror du om att köpa dem hos Mario?
- Vi kan väl kanske gå dit på lördag när vi båda är lediga.

Å andra sidan så har inte tanken om bröllop heller slagit mig.


Inga kommentarer: