fredag 1 februari 2013

Gala! preview (1)


Jag hade velat komma med solsken till dig... men det här var rätt jämngrått med handen på hjärtat. Förvisso en failback som eder melloguru nu satt i system att använda sig av varje år. Ungefär som de som kallar sig mästertippare och lämnar in ett system på 1748 rader varje vecka. Men vad jag däremot vågar sticka ut hakan och säga är att årets totalvinnare hittar vi inte i denna veckas delfinal.

Vi ska således till Karlskrona i morgon - en stad som jag varken har ett emotionellt eller fysiskt förhållande till. Har nämligen aldrig varit där. Esters morfar påstår sig ha sänkt kustkorvetter i parti och minut under sin militärtjänstgöring på denna plats. Närmare än så kommer vi inte.

Lena PH och Kristian Luuk är utom tävlan - vilket är synd. Och nej... Anna Järvinen har inget bekräftat släktskap med Gollum även om det inte vore otroligt. Okej, jag ska inte hålla er på sträckbänken :
  1. David Lindgren - Skyline
  2. Cookies N Beans - Burning Flags
  3. Yohio - Heartbreak Hotel
  4. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
  5. Anna Järvinen - Porslin
  6. Mary N' Diaye - Gosa
  7. Michael Feiner & Caisa - Were still kids
  8. Jay Jay Johanson - Paris
Såå, vad har du emot Jay Jay då Papi? Ingenting faktiskt... men jag känner den okultiverade pöbelmentaliteten ute i stugorna. Han är lite för bra för att bli förstådd. Men för den som vill lära sig och fördjupa sig lite så finns det 3 CD-album här hemma med honom för utlåning.

Och ja ja... jag vet att ni vill höra vem jag själv tycker är bäst... Eric Gadd... P4 och Mix Megapol kan redan teckna upp 15% av sin sändningstid.


Inga kommentarer: