måndag 25 februari 2013

Becks


Har precis bevittnat Becks första match med PSG och det gick väl ganska bra... Men det som slog mig förutom att vi båda är åldringar som presterar på hög nivå och dessutom har en hel del andra beröringspunkter är speciellt en sak. Och där skiljer vi oss åt rejält - ja förutom att hans bankkonto kanske har en nolla mer än mitt... eller två... möjligen åtta.

Vi är ju, eller har varit kringresande fotbollsnomader som sålt våra tjänster till högstbjudande. Jag i sörmlandsseriernas lägre divisioner och han lite högre upp. Men det verkar som att överallt dit han kommer så finns det alltid fullständiga träningskit och uniformer i rätt storlek med tryck och allt från start. En annan fick fan vara glad om man fick en overall till säsong två, och oftast fick man träna i föregående lags träningsställ - hur bra var det för sammanhållningen och ens egna personliga utveckling. Klart som fan att jag aldrig blev proffs. För jag kan också slå samma mackor som Spice Boy - han hade bara mer tur med persedlarna. Tänk på det alla materialare! Hur många talanger har ni inte dödat med er snålhet.

Inga kommentarer: