söndag 3 februari 2013

friluftssöndag


Vilken härlig helg vi bjöds på vädermässigt, eller vad säger ni? Lagom kvicksilvernivå på termometern, en blå himmel och en sol som börjar klättra sig allt högre - som gjort för utomhusaktiviteter. Så på dagens löprunda fick jag ett ryck och svängde in på Jober i Weda för att greppa ett par grickor. Helt galet, jag har ju inte stått på ett par sådana tingestar sedan gymnasiet - vi pratar alltså 24 år.

Men tro det eller ej - det är nog som det där med cyklandet... har man en gång lärt sig det så sitter det. Efter några minuters trevande så släppte stelheten och nervositeten och Ester fick sig en kombatant ute på Dalparkens skridskobana. Överstegen satt där åt båda håll och efter lite finjustering fick vi även till stoppsladden. Bakåtåkandet spar vi dock till senare i veckan.

Visst, det var några år där som jag tjuvade lite med inlines men jag hade ändå inte hoppats på att det skulle gå så lätt. Hoppas minusgraderna håller i sig några dar till för nu blir det åka av. Försökte hitta en vuxenhjälm på stadens alla idrottsetablissemang men det var dömt att misslyckas - får lägga en beställning på nätet, alternativt kolla upp om min röda Gretskyhjälm finns någonstans i källaren uppe på Boda.

Inga kommentarer: