fredag 15 februari 2013

psykopatsafari


(Jimmy fortsätter att näthata Södertälje Centrum)

Har precis kommit hem efter att ha varit bort till Snäckviken och en SharePoint-utbildning. Och eftersom jag bor här i centrumgrytan så faller det på sin rimlighet att jag tvingas ta vägen genom city. Inte nödvändigtvis, men det är kortast så.

Och det som slår mig är att man möts av en sällsamt fyllig flora av samhällets inte mest stabila individer. Det är nästan så man funderar på om det pågår ett dagligt konvent, eller vad är grejen. Det är zombiestirrande ihåliga skuggvarelser, det är ringvålnadsstapplande tiggare, lägg därtill öppet hotfulla psykopater och gapande alkisar. För att inte tala om alla som går omkring och för dialoger med sig själva. Jag skulle ljuga om jag sa att man känner sig helt trygg - istället blir det ett evigt kryssande i den farled som Storgatan utgör.

Kanske skulle kommunen ta och göra profit på detta fenomen och slopa stadsvandringarna i sommar till förmån för det mer lockande "Psykopatsafarit". Jag menar, kan man anordna busslaster för att glo på gigantiska villor i Danderyd så borde ju det här vara tio gånger mer thrillfaktor på.

Jag bjuder på den här Boel - bara att klubba igenom på nästa kommunfullmäktige.

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja!! Vilken bra ide´!! Lite som den där gatan i London!!! :) Eller spökvandringen i gamla stan even!!