lördag 16 februari 2013

Gala! preview (3)


Sorry! Det buzzade till i androiden och ett uppfodrande mess förkunnade - När kommer facit!. Har ingen bra bortförklaring mer än att jag fastnade i den gamla Tin Cup-rullen, balsam för oss born emotional losers om man har överseende med Costner.

Nåväl, denna helg ska vi alltså till Skellefteå och jag skippar allt dravel om arrangörsorten - jag har aldrig varit där och det enda jag vet om stan är att Bert Robertsson hänger där och att det enda riktiga AIK har sin hemvist och bopålar i myllan. Så vi går helt enkelt straight på det musikaliska utbudet, och tro mig - det börjar bli skralt med potentiella vinnare nu. Fortsätter det så här så har vi nog en cool hen i form av Yohio som vinnare när krutröken har lagt sig.

Tommy Körberg med några ålderstigna polare gör sig själva en rejäl otjänst med sin presence och bokar in en självskriven åttondeplats. Utöver det så blir kvällens magplask Amanda Fondell - hennes smekmånad är över och låten är alldeles för ambitiös både för henne och Arvid Svensson i Bursjöträsk.

Jag vet inte hur många Matchbox Twenty-fans det finns där ute, men om folk släpper OLW-påsen för tre minuter så kommer State of Drama springa hem det här. Det är även möjligt att det får sällskap av Modern Tal... jag menar Martin Rolinski, men mest troligt tar Ugglan andra platsen. Well, so may it be:
  1. State of Drama - Falling
  2. Caroline af Ugglas - Hon har inte
  3. Martin Rolinski - In and out of love
  4. Eddie Razaz - Alibi
  5. Janet Leon - Heartstrings
  6. Elin Petersson - Island
  7. Amanda Fondell - Dumb
  8. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Vi säger väl så så länge då...


Inga kommentarer: