måndag 18 februari 2013

القصر al qasr


Det finns en gud, och jag behöver inte previewa på fredag. Lördagens vinnare är redan klar. Allt annat blir bara bleknande stoft av skuggor till mellomogulerna.

Jag satt ju så sent som förra lördagen och ondgjorde mig över att det liksom inte blir någon riktig mellocirkus i år. Ty avsaknaden av både Andreas Lundstedt och nedlagda Alcazar skapar hålrum som är omöjliga att fylla. Och då hjälpte det inte att Papis favorithunk satt i publiken och senare även dök upp i eftersändningen av QX-galan. Det är liksom inte samma sak. Almighty Christer Björkman måste dock ha uppmärksammat skriken i agony...

Det blippade nämligen till på twitter idag... "Repar med Alcazar - såå kul, såå svettigt!..." Och ni kan ju fatta att någon gick i taket. På lördag återförenas de i mellanakten och har lovat att bjuda på ett sprakande shownummer som kommer att stå ut. Malmö! Ni är varnade... Melodifestivalen kommer hem.                      

1 kommentar:

S sa...

Jag var på Berget när Andreas Lundstedt uppträdde där för ett par år sedan... utstrålning som ett kärnkraftverk säger jag bara....