onsdag 11 juli 2012

ett


Ett är antalet dagar och arbetspass som återstår innan livet börjar igen. Ett är dessutom antalet kvällar som jag har suttit ute i loungen på balkongen i år - snacka om bedrövlig sommar so far. Hade initialt där i juni lite tankar på att kanske piffa till den där uteplatsen ytterligare med nytt möblemang - med facit på hand så är jag rätt glad att jag avvaktade. Läste förresten en intressant artikel som gick ut på att det är atlantgulfens jetströmmar som är ur lag och ligger betydlig sydligare kring brittiska öarna än normalt. Detta skapar tydligen en låsmekanism som håller kvar lågtrycken. Vad bättre är att det tydligen finns indikationer på att detta ska normaliseras under kommande vecka. De här jetströmmarna påverkar tydligen vädret i mycket större utsträckning än man tror och är ett stående inslag i de amerikanska väderleksrapporterna. Nåväl, låt det bli sol - och gud fann det gott.

Var förresten på återbesök hos husläkaren igår eftersom jag känner att jag inte är helt kurant i kärleksmissilen. Och jag måste säga att jag är positivt förvånad över de moderna läkarrönen nu för tiden. Vi var båda överens om att fortsatt antibiotikakur kändes lite overkill - istället förordade han varma bad och att jag skulle onanera mera. "Gå hem och runka med dig pöjk". 

Okej, han kan ha använt andra ordalag med begrepp som ökad ejakulering men andemeningen är ju trots den samma. Så nu blir det till att plocka fram de kevlarförsedda cykelhandskarna och inleda operation självkurering. För att släta över det hela lite så skrev han även lite rutinmässigt ut ett 100-pack Naproxen, sen var det tack och hej - nästa tjej. 

Inga kommentarer: