onsdag 21 mars 2012

Telia - Följetongen fortsätter


Inte helt kry så stapplade jag ändå iväg till Telges huvudkontor nere i Snäckviken i morse för att bringa lite ordning på torpet. Om inte annat än för att få det jag redan visste bekräftat. Jag hade förvisso kunnat ringa dem men jag kände att det hade tickat iväg alldeles för många mobilkronor i mina fruktlösa kontakter med Telia de senaste dagarna. Och mycket riktigt så förstod man inte på Telge Nät vad det var för fastighetsbeteckningar som Telia drogs med.

Väl hemma så tog jag en ny vända med Telias Kundtjänst, och det som var omöjligt igår kväll var fullt möjligt ett halvt dygn senare. Dock kvarstod den här förbryllande gåtan med de märkliga fastighetsnumren. Jag försökte än en gång inflika lite försynt att det kanske var så att deras nummer var gamla, eller helt enkelt bara fel... Lät inte som han köpte det, men han var i alla fall med på logiken att om jag inte bor i 251:an så borde det vara 253:an - och det skulle vara lätt ordnat i ett kick. "Jag skickar ett sms när det är fixat!" Och här började det naturligtvis klia i kroppen på mig... och i mitt stilla sinne tänkte jag att varför säger ni så när ni ändå bara skiter i det. Det här var tredje gången på tre dagar som jag hörde samma fras. Men jag höll god min eftersom jag har en sedesam uppfostran. Mycket riktigt så förflöt timmarna utan det välkända plinget.

Dock rasslade det till i luren när ett okänt nummer pockade på uppmärksamhet när jag stod inne på Konsum och handlade. Jag brukar normalt inte svara på dessa nummer eftersom det uteslutande rör sig om folk som vill sälja saker till mig, alternativt flåsa lite erotiskt. Jag fick dock en ingivelse och touchade på...

- Hallå! Är det Jimmy? Det här är ...(något ohörbart) ... från Telia. Jag tror vi har hittat problemet!
- Okej...
- Det verkar som vi har fel nummer i våra rullar.
- Nä, lägg av. Vad knasigt! (Och jag märker här att han inte uppfattar ironin)
- Vet du möjligtvis vad du har för fastighetsnummer?
- Som av en slump vet jag det (jag har bara uppgett det tre gånger hittills tänker jag) 25515.
- Suveränt! Jag ska försöka få dem att fixa detta innan de går hem för dagen - annars blir det i morgon. Vi slänger iväg ett sms när det är klart.

Och någonstans här så skulle jag önska att jag var lite mer bitch och därför kunnat vråla i luren att "skit i att skicka ett sms - skicka istället en makulerad faktura för första månaden för ni är helt jävla odugliga!" Nåväl, vi kliver väl in på dag fyra i den här såpan...

Fotnot: Man brukar säga att det tar år att bygga upp ett varumärke och förtroendet för detta, men bara någon minut för att rasera det - jag är beredd att hålla med om detta. Från att ha varit outstanding för mig så är ni nu på samma nivå som HolidayPhone.com


Inga kommentarer: