måndag 19 mars 2012

Rüdi & Alligatorn


Satt för ett tag sedan och lyssnade på den här låten, som förutom att den är en av mina favoritlåtar även väcker minnen och saknad. Inte till själva låten för det här går tillbaka lite mer way back, men den har beröringspunkter i videon som triggar. Jag tänker tillbaka på en bekymmerslös tid utan ansvar och krav där jag hade min lille finske sidekick vid min sida. För visst behöver man inte anstränga fantasin allt för mycket för att se oss två på äldre dar i Petter och Magnus Carlsson. Men som med allt så har varje tid sin tjusning - nu lever vi båda familjeliv i det tysta i varsin del av stan och de nattliga telefonsamtalen, äventyren och upptågen har upphört. Och jag vill naturligtvis inte byta bort detta på något sätt - men tänk ändå att få leka med tanken att under en vecka få bränna iväg till något sunkigt hotellrum i Playa del Ingles och återerövra Kaasbah...

Jag slängde iväg ett sms bara för att uttrycka min saknad lite - men eftersom jag är en Bergqvist och han en finnepinne så blev det bara ett sedvanligt "fuck you". Men jag vet att han förstår...

Inga kommentarer: