torsdag 22 mars 2012

Något nytt på bredbandsfronten?

Om vi säger så här... jag har pyntat in för ytterligare en veckas surf på den mobila stickan. Större förhoppningar har jag nämligen inte. Det började dock ganska bra på eftermiddagen när jag äntrade hemmet efter fullgjorda plikter på fabricum - WAN-lampan hade börjat lysa på stadsnätsconvertern. Med andra ord hade man till slut lyckats pricka rätt lägenhet efter fyra dagars sökande. Men säg den lycka som varar för evigt... fanskapet hittar fortfarande inget nät och jag nödgades tillbringa ytterligare tjugofem minuter tillsammans med Telias väldrillade supportfunktion...


Jag börjar kunna nyckelfraserna nu... "Det här ska vi lösa", "Jag vill inte att du ska känna det som att vi bollar runt dig", "Det här blir klart på ett kick", "Jag skickar ett sms när det är klart", "Och det är korrekt att du bor på Lovisinsgatan?", "Jag kommer nu att koppla dig till Kundtjänst, dom fixar det här", "Och du har kopplat nätkabeln till LAN-porten?"


Dock seglade det upp en nykomling på topplistan i samband med dagens samtal: "Du, vi har ingen åtkomst till ett externt stadsnät så jag registrerar en felanmälan på detta så kommer stadsnätet att kontakta dig för åtgärd"... Suck... ju mer jag tänker på det så vill jag bara lyncha den där jävla kärringen som innan jul lovade att jag skulle kunna behålla min felfria ADSL-uppkoppling. Morons!

Inga kommentarer: