torsdag 8 mars 2012

Jag hör vad du säger...


Den här krackelerade farbrorn må ha startat sin fysiska utförslöpa med skavanker och krämpor lite här och där - men för jävla bra hör han ändå. Klev in i DJ-båset för hörselkontroll på jobbet idag och prickade varenda ton, även de som bara hundarna hör. Lade till en extra tryckning när magen kurrade också. Trodde att man skulle få någon slags belöning, eller att man blev uppsatt på en high score-lista men så icke. Istället fick jag ett intyg i handen som mest förkunnade att jag skulle fortsätta använda hörselkåpor i bullrig miljö. Men man får vara glad för det lilla i denna metrologiska digerdöd som fortfarande råder. Dessutom kanske det är bra att jag hör bra, för jag har en groende känsla av att jag närmar mig läsglasögon inom en snar framtid. Har börjat plugga på lite om gogglesar och bör väl genomföra ett syntest innan jag ger mig in i djungeln av bågar. Ett par från Ö&B för 29 bucks eller ett par Prada för 3400 - tål att vågskålas. I morgon äntligen fredag!

Inga kommentarer: