tisdag 20 mars 2012

Telia = Felia


Som om det inte vore nog att jag gått in på dag fem med den här vedervärdiga halsonten med tillhörande hosta och feber. Blev hemskickad av mina arbetskamrater idag när jag försökte agera den tappre soldaten. Till råga på allt så fortsätter följetongen med Telia i huvudrollen - säger som Linda Bengtzing, Hur svårt kan det va?

Har bollats runt fyra gånger idag utan att få någon rätsida på varför det inte fungerar. Misstänker att det är någon slags hämnd för att jag sade upp den fasta telefonin, eller så har jag haft megaotur och lyckats pricka in deras supports största klåpare. Tydlig Gringo-varning på dessa, så nu väntar jag bara på en saltad faktura. Höjden av inkompetens uppvisades av det sista rikspuckot som efter lite klurande kom fram till att man kanske hade fel fastighetsregister och antagligen hade kopplat igång mitt bredband hos en granne...

J: Ok... men om vi tänker lite logiskt och utgår ifrån att så är fallet - så är det ju så att det finns tre fastigheter på det här våningsplanet och jag bor inte i mitten. Det borde ju betyda att om ni har aktiverat fastighet 251 så är det 253 som är den rätta. Och enligt samtal nr.2 idag så skulle det inte vara något problem att testa. Ja faktum var ju att ni lovade att återkomma när ni testat och att det var viktigt att jag hade datorn inkopplad. Jag tröttnade på att vänta efter sju timmar och ringde samtal nr.3, dvs. till Bredbandssupporten - där tvådde man sina händer och kopplade mig till Kundtjänst (läs till dig) eftersom du hade befogenhet att lösa detta problem.

K: Nej så kan vi inte göra - vi kan inte hålla på och testa, hur skulle det se ut?

J: Ja, förutom att det skulle se ut som att ni faktiskt skulle lösa mitt problem två dagar för sent så skulle det rent generellt se ganska bra ut i ett företags-goodwill-tänk. Annars kanske det är dags att uppdatera era fastighetsregister så att de överensstämmer med nutiden. Så vad gör vi?

K: Du får kontakta din hyresvärd och kolla upp vad det gamla fastighetsindexet på din lägenhet  var.

J: Ska jag göra det?

K: Ja, du får göra det.

J: Du hör inte hur märkligt det låter? Jag bor i lägenhet 1101 och har beställt en tjänst från er som skulle aktiverats igår. Nu ska jag lösa era interna problem också?

K: Riktigt så är det ju inte, men jag kan inte lösa det här och nu. Jag har inte numret till din hyresvärd.

J: Ok, du har alltså inga kontaktuppgifter till ägaren av det stadsnät där ditt företag tillåts vara aktör på? Märkligt om du frågar mig, men jag känner att vi inte kommer längre här. Jag fixar det där fastighetsindexet eftersom jag är bra på att improvisera och så återkommer jag i morgon. T A C K  S Å  V Ä L D I G T  M Y C K E T.

K: Ja, tack själv...

J: (viskar) ARN...TELE2


2 kommentarer:

Raffe sa...

Låter som när jag flyttade hit upp. Önskar dig all lycka till då mitt problem löstes först efter direktkontakt med kontoret i Stockholm.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Det sorgliga är att jag har liksom hållt Telia högt under alla år som kund eftersom allt har funkat. Men nu börjar jag förstå de utbredda kritiska rösterna.