fredag 2 mars 2012

Gala! preview (6)


Pew! Trots att denna djävulsvecka rent yrkesmässigt är över och bortraderad från minnesbanken avseende högtidliga stunder i mitt liv, så fortsätter pressen på hemmaplan. Tvättstuga ska laddas, disk ska vaskas upp till Oxbacksgatans stora jubel då jag bjuder på kalsongshow i köksfönstret. Dessutom vet jag ju att bloggtörstande arbetskamrater har satt en deadline på 20.00 ikväll... Deliver or die lixom. Så put your hands up to the sky här kommer Papis egen lista. Nog för att han är bra på att pricka, men hur usel hade hans egen final sett ut?
  1. Mattias Andréasson - Förlåt mig
  2. Afro-dite - The boy can dance
  3. Loreen - Euphoria
  4. Lisa Miskovsky - Why start a fire
  5. Andreas Lundstedt - Aldrig Aldrig
  6. David Lindgren - Shout it out
  7. Danny Saucedo - Amazing
  8. Dead by April - Mystery
Men hur går det där ihop tänker ni... han har ju tjatat om att Loreen ska till Baku - jo, men man är väl professionell... Och Andra Chansen då? Tja... årets mello är ju ganska svag vilket gör att denna deltävling är ännu mer oviss. Men samtidigt så sitter jag ju inte hemma på kammaren i Strängnäs och vet bäst så här har ni de två vinnarna på ett bräde i morgon.
  • Dynazty - Land of broken dreams
  • Thorsten Flinck - Jag reser mig igen
Nu en liten kyrklig stund för mig själv med sushi, vin och The Voice - som jag har längtat efter den här belöningen. Over and out. Var fan är Mendez förresten?


Inga kommentarer: