torsdag 1 september 2011

Moneymaker



Fantastiskt! Dr. Bergqvists kirurgiska ingrepp gjorde susen - så idag var all smärta och nageltrång borta och jag kunde obehindrat studsa fram och tillbaka till prärien i Gärtuna. Jag stötte dock inte på familjen Ingalls. Så det är ju helt uppenbart att jag har valt fel kall här i livet... Jag ska inte göra medicin - jag ska hela folk istället, likt Edward Scissorhand... eller ja typ.

Appropå lilla huset på prärien så är ett annat litet hus till salu - den lilla skärgårdsstugan från Grumme-reklamen utanför Ingarö. Och nu har man sänkt utgångsbudet från sex miljoner till humana fyra. Det är väl fan ibland att man inte föddes med silversked i mun och ett par välfyllda bankkonton. Jag hade slagit till direkt... sagt upp mig, flyttat ut, suttit mig ner och skrivit en bok.

Men man får hitta de små glädjeämnena här i livet - som tex. nu på lördag när det äntligen är dags för årets upplaga av Prippspromenaden. Ni kanske kommer ihåg att mitt lag vann förra året och att vi per automatik förärades med arrangörsbindeln. Säg så här... Vi ligger bra till i planeringen och vi har lyft konceptet en eller två nivåer. Vädret ser ut att bli toppen och i priskassarna ligger ett par riktiga dyrgripar. Let the show begin! Samtidigt kan jag inte låta bli att känna ett stung av avund mot prutt-Ester som får åka ut till ön fredag till onsdag med mamman och morfar. Men vad var det vi sa? Man kan inte få allt... Dessutom är det ju snart dags för baluns i bygdegården så det finns ju att trängta efter.

Nu en iskall öl och ett par röda danska korvar - det är ju ändå torsdag!

Inga kommentarer: