torsdag 22 september 2011

It's the end of the world...



...as we know it. Väl medveten om att jag har valt en av dem mest uttjatade bloggrubriker som finns så vill jag ändå påstå att dagens datum anno domini finner fog för detta. Idag blev det nämligen slutgiltigt... hösthoran är här. Loungen ute på pation plockades ned i beståndsdelar och paketerades in för vinterförvaring. Den lyckosten, tänk den som fick det! Och det stannar inte där, för nu har även höstsnoken aktiverats - så fort man sticker näsan utanför ytterdörren så börjar den rinna konstant. Ganska opraktiskt.

Mer då... noterar att Gaby Stenberg har lämnat detta jordeliv - tråkigt. Papi är ingen TV-människa men det finns tre TV-serier som har hållit honom i sitt grepp och det är Seinfeld, Tour of Duty och då Rederiet. Kommer ihåg hur jag till och med uppfostrade kunderna ute i serveringen på Scaniarinken att göra snabba och ljudlösa beställningar på torsdagkvällarna mellan 20 och 21. Var nog en hel del som blev felexpedierade samtidigt som den där goa killen hade blicken klistrad på TV:n bakom disken. En stor del av sveriges skådespelarelit  passerade revy i denna eminenta serie, och Gaby tillhörde de famous five som var med hela tiden. Kan ni gissa vilka de övriga var?

Slutligen då, och med kanske mest anspelning på rubriken... R.E.M lägger ned! Katastrof säger många, själv säger jag äntligen. Vad Kenneth säger har jag ingen aning om, men nu slipper han ratta in rätt frekvens på radion något mer...

Inga kommentarer: