söndag 11 september 2011

Merde!


Har precis bränt av 12 varv runt Kusens Backe och kommit till samma insikt som jag en gång förträngt - det vill säga varför jag aldrig under min elitkarriär sysslade med friidrott på bana. Det är ju så mördande tråkigt... varv på varv på varv... Kommer ihåg att jag under mitt sista aktiva år till och med undvek långlopp som var förlagda på en tvåvarvsbana. Å andra sidan vill jag minnas att det gick jävligt bra att bränna av en 50 varv på Scaniarinkens löparbanor ett par gånger i veckan under vintersäsongen. Men det bekräftar väl bara min okonsekventa natur redan då. Alternativt ett förstadie till dagens schizofreni.

Nåväl, blir det någon belöning på det där då? Jajjemän! Lyxvarianten med korv & bröd tillsammans med gårdagens överblivna vin. Är det fest så är det. Och söndagen är fortfarande helgdag i almanackan. Än så länge.

Inga kommentarer: