onsdag 7 september 2011

fortsatt terapiarbete



Melankoli som berör... texter som vrider om ditt hjärta i tröstlöst höstmörker... musik att försvinna i.

Hälsingland farsans land
det är kväll jag tar min dotters hand
och går den lilla stigen ner mot tjärnen
Åkern badar som i guld
och bergen lyfter av min skuld
de säger sjung din sång igen så ska vi svara

Hälsingland morsans land
världen är nån annanstans
Jag har vart därute men alltid vänt tillbaka
Till markens doft av evighet
till dum och simpel långsinthet
och spåren genom skogen till mitt hjärta

Hälsingland mitt eget land
det var här jag tappa min första tand
och här så ska jag spotta ut den sista
Det är lördagkväll på byggdegårn
och jag går fram till mikrofon och sjunger
du är inte ensam om att bära denna längtan

Och jag hör bergen svara
där från andra sidan sjön
Och jag minns varför jag är här
det är som att vakna ur en sömn

Hälsingland mitt eget land
det var här jag tappa min första tand
och här så ska jag spotta ut den sista
Det är lördagkväll på byggdegårn
och jag går fram till mikrofon och sjunger
du är inte ensam om att bära denna längtan

2 kommentarer:

Göran sa...

finns ingen som är bättre på detta än TAW

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Medhåll.. tycker nästan att han är lite underskattad. En enorm visskatt när man börjar botanisera.