måndag 25 juli 2011

Ojimmy


Stod precis på bryggan och tog en välförtjänt kvällsöl samtidigt som jag ackompanjerades utav skarvarnas klagan borta på Gårshäll... dummare fåglar får man fan leta efter. Fast nu ödade jag ju dock inte så många tankar kring just deras leverne här ute i arkipelagen - istället så svirrlade mina thoughts kring hur dubbelbottnad undertecknad är när det kommer till sommar och hyginära dos and deeds.

Normalt sett - om jag får nyttja förmånen att sätta mina egna epitet - så skulle jag vilja tillskriva mig attribut såsom överjävligt renlig, maniskt pedantiskt svettfobiserande och strikt upprätthållare av neutral arom... ja ni fattar. Därför blir det lite paradoxalt när jag här ute i paradiset vid kustbandet ställs inför valmöjligheter kring hygienisk förplägnad - väl medveten om missbruket kring ordets rätta innebörd - och väljer The Utedass.

Jo, ni hörde rätt. Trots möjligheten till vanlig superior vattenklosett så väljer jag tre av fyra gånger att smyga bort till utedasset, gärna med någon tillbörlig litteratur, för att uträtta mina behov. Höjden av intimitet infaller helst efter skymningen när man dessutom kan sitta i lågans sken och filosofiera kring livets nödtorft. Livet är bra härligt ibland - kan tänka mig att det bottnar i min egen ungdoms somrar ute på torpet i Runtuna, vad tror ni?

1 kommentar:

Patrik sa...

Long Live The Utedass. Ingen sommar utan lite djuplodande litteratur (91:an Karlsson) på utedasset.