onsdag 20 juli 2011

Cut the crap...


...eller i alla fall skalpen - Papi lider monumentala i-landsproblem. (Mer om det längre ner)

Är hemma i staden för en tvådagars blixtvisit - doing the deeds - som måste göras. Allt från att tvätta bilen, tvätta kläder, casha in räkningar till att ge konstgjord andning på de blommor som en viss working-Mami lovade att se efter. Å så ja... jag ska ju ge svålen den sedvanliga vecko-cuten. Och det är här mitt dilemma infinner sig... ska jag eller ska jag inte. Det vill säga raka av skiten igen. Det är inte vackert om jag får säga det själv, men det är frågan om den här kalufsen som jag försökt odla de sista 15 åren, bestående av tunna babyfjun, är så mycket mer upphetsande. Och jag kan lova att det här håret inte har blivit tjockare med åren.

Rent rationellt så är det ju effektivast med snagg eftersom jag duschar i snitt tre gånger om dagen (all träning och arbete i klinisk miljö bidrar till detta). Men samtidigt så ser jag ju ut som ett mellanting av Petter och SexFemman när jag gör detta ingrepp. Å andra sidan, hur patetiskt är det inte med en 39-åring som fibblar med en frisyr som inte finns.Hmm, måste tänka en vända till. Får göra det under PW:n på morgonkvisten - kommer säkert pisseregna då så att jag kan fokusera på beslutet än mer... men det lutar nog åt snagg. Speciellt som vi bor i vattnet just nu under semestern - ja ni hör ju.

Det är ju fan att det ska vara så svårt. Väx upp gubbjävel!

Inga kommentarer: