torsdag 14 juli 2011

Hej Jack!


Fick lite halvmorbida tankar när jag var nere på Konsum och komplementhandlade på kvällskvisten. Fastnade vid chipshyllorna fastän jag inte skulle ha något och drog mig till minnes den hysteri som bröt ut i samband med att ett gäng chirrepåsar råkade självantända i några butiker här i staden - var det två år sedan?. Varje butik med lite självaktning placerade ju ut vakter som höll koll på cellofanpåsarna. Tydligen så har risken för självantändning ebbat ut för det var ett bra tag sedan jag någon utplacerad på detta hedersuppdrag.

Nu fastnade jag dock inte så länge vid just dessa tankar utan hjärnan svirrlade vidare till att börja fundera på om det här med flygplanskapningar var en fluga förbehållen 80- och 90-talet? Jag menar, när hörde ni senast att ett plan kapades... Var det ingen bra taktik? Var procentchanserna att lyckas för små, eller har taxfreeutbudet på planen blivit så mediokert att det inte är lönt att försöka längre... Någon som vet?

Not 1: Personerna på bilden har naturligtvis inget med artikeln att göra, utan är helt slumpmässigt utvald.

Not 2: Nej, jag köpte inga chips.

1 kommentar:

Anonym sa...

Flygkaparna har kastat loss och begivit sig till Somalia, betydligt mer lönsamt kom de på:)
//Cederträdets vänner