söndag 3 maj 2009

vardagsirritationer

Var nere en snabbis på Konsum här i centrum tillsammans med DJ för att svänga ihop en improviserad söndagsslapparmiddag till oss två. Döm om min lycka... inte... när hela butiken i princip pulserar i den vidrigaste av vidrigaste lukter... eller nä fan heller, det är ingen lukt - Chorus är en odör!! men det var bara att bita ihop.

Ester går som vanligt sina egna vägar och stigar vilket numera innebär att jag plockar ihop det jag ska ha och sedan letar jag upp henne - samvetsgrann pappa? nej antagligen inte, men jävligt effektiv. Hur som helst så hittade jag henne ståendes och trånades med en butikskilles hand i sin... Nu här hemma konstaterar jag att den killen var smittkällan - hela jag stinker fan gammal finngubbe direkt hämtad från Viking Rosella.

Mer irritationer då... jo, självklart hoppade mitt bäcken ur led igen under helgen - så nu är det bara att hoppas på en akuttid i morgon, annars blir det tungt. Framför allt påverkar det humöret, och då inte uppåt om ni förstår vad jag menar.

Återkommer senare ikväll med ett bildkollage från Valborgshelgen ute på ön.

Inga kommentarer: