söndag 24 maj 2009

back in the limelight

vafalls! inte ett livstecken på tre dar... och nu ett inlägg utan bilder... wtf!

I know I know... Efter ett remarkabelt dygn mellan onsdagen och torsdagen där Papi gick från toksjuk, skakandes i frossa till lika tokfrisk, skakandes i multipla orgasmer... eller ja, inte riktigt. Såå packade vi det franska kattdjuret och styrde mot ljuset som bara ön och kustbandet kan uppbringa.

Mami förärades uppdraget som helgens hovfotograf... och här börjar en del av er att räkna ut förklaringen till detta bleka inlägg i debatten. Nu hade jag ju inte heller alla hästar i stallet eftersom jag packade ner hela datorkitet utom den lilla detaljen i form av das dongel... Abstinens tänker ni - inte säger jag... det var tvärtom ganska skönt och i något slags vinrus upprättade vi även lite nya regler gällande just uptime vid skärmarna för familjen Apa.

Appropå hästar... hade kameran varit available så hade jag kunnat bevisa att det minsann inte bara är hästar som rör sig i tonåriga hästtjejers förvirrade hjärnor. För det kan inte vara en slump att när tösabitarna nere från Herrhamra gård arrangerar tipspromenad runt Ören och inkluderar morötter att de då "råkar" hänga som en eregerad penis i exakt penishöjd på pojken på "Se upp för barn-skylten" You dirty things! Kör ni kvällskurser för avtrubbade Mamisar?

Nåväl, ingen datorabstinens alltså - vilket betyder att jag det senaste året har bevisat för mig själv att jag inte är så djupt nere i träsket vad det gäller Red Bull, godis och datoranvändande. Jag gör det för att jag kan göra det... bra så.

Mami ska dessutom ha lite upprättelse för den underbara Ingefära & Rosmarin-baserade vildsvinsteken som hon trollade ihop på lördagen. Till detta gudomligt vin och en väl balanserad potatisgratäng. Hon kan om hon vill minsann.

Annars var helgen clean soft... vi pysslade i trädgården och krattade bort vintern. Sommaren gav en härlig preview idag med sol och fika på bryggan. Ett annat säkert vårtecken var att den årliga Plump Master Championship drog igång försäsongen... serien startar v. 27 - då kör vi skarpt, och då är de uddlösa segrarna som Mami och Morfar inkasserade denna helg totalt bortglömda.

Nu lite sov innan sprint mot fabriken tar vid... jag ska underhålla The Living Deads denna vecka.

Inga kommentarer: