fredag 30 november 2007

Vad tänker du på Jimmy?

  • Jag tänker på att jag borde blogga lite oftare, men nattjobb och en kvinna som gör karriär har begränsat min fritid avsevärt. De få timmar av dagen som är mig till skänks går jag in i med full frenesi för att tillfredställa DJ och hemmets domäner och vrår. Papi anno vintern 2007 är mest House - men inte så mycket Chicago.

  • Jag tänker på att det var länge sedan som eder hovlevarantör av politiska sanningar gjorde ett utspel. Men varför skulle han... Fredrik har vårt fulla förtroende och Sverige mår bättre än någonsin - ja appropå att må bra... I Aftonbladet (27/11) rapporteras att antalet människor utanför arbetsmarknaden har sjunkit med 11 procent. På ett år! Näringsdepartementets beräkningar visar att antalet öppet arbetslösa har minskat med 32000 personer. Antalet som går på sjukpenning har minskat med 29000. Antalet förtidspensionärer har minskat med drygt 33000. Och så vidare. De arbetslösa och sjuka som Mona Sahlin påstår har förlorat på Fredrik Reinfeldts politik visar sig efter ett år med borgerlig regering ha blivit förbluffande arbetsförmögna och friska.165000 personer har lyfts på ett år. Det motsvarar en mindre kommun i månaden. Eller ett Uppsala, ungefär. Inte ens Jesus fick så många att ta sina sängar och gå. Men han jobbade ju inte så mycket med incitamentsstrukturer, ska man säga till hans fördel.Och ginikoefficienten var inte uppfunnen. Det var mest mirakel som gällde på den tiden. Samma odds som för en socialdemokratisk regering, alltså, vilket visar att killen kan funka som måttstock även idag...

  • Jag tänker på att tiden är ur led... Jag droppade under natten lite memorialia rakt ut i luften med allstädes vittnen i "rätt" ålder närvarande. KALKITOS! Detta möttes dock med frågande blickar, och ingen kunde dra sig till minnes de underbara Spanska tecknade scenariona med gnuggisbilder till. Det kunde vara allt från rymden, världshavet och prärien till en fotbollsarena i Argentina. Närmare virtual reality gick det nog inte att komma för en åtta årig pojke 1978. Nästa vecka tänkte jag lyfta Big Jim till liv igen - men jag antar att folk kommer att sucka och utgå ifrån att det är ett smeknamn på dicken...

  • Jag tänker på att Fricken är med i dagens LT. Papis främsta mentor och vuxna förebild under sina ungdomsår stretar oförtrutet vidare på kidsens arenor, gator och gränder. Den mannen har hjärtat på rätt sida och ett rättesnöre att känna dåligt samvete inför. Men jag kan dock tycka att Fältarna gott kunde bjuda ungdomarna på lite god shiraz under helgaktiviteterna istället för fulspriten som inköps förmånligt på tradarfiket i Järna eller av Guds sändebud i Ronnas katakomber.

  • Jag tänker på den snygga Peak-mössan jag såg på Stadium igår för 349:- ...hm.. vi får se...

  • Jag tänker på att nu är det fan dags att lägga sig - tvättstugan och dagishämtning väntar kl. 16.00.

1 kommentar:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Jag tänker på att den där pojken nog bara var 6 år 1978.