söndag 18 november 2007

lite blandad söndags-action




I kvarteren runt Dalgatan går undertecknad numera under benämningen "hjärnsläppet" eller "backad & klar". Efter att ha hämtat de kvinnliga inslagen i familjen Apa uppe på Essingen - där de firat av Esters kompis Ella som sprängt ett-års-gränsen så bar det åter tillbaka till Kringelstaden. Lagom framme vid garageinfarten slår antagligen Papis sjukdom ut i full blom och en psykos utan dess like tar sin form. Sin vana trogen tar han ut svängen som sig bör och bestämmer sig för att efter rutin räta ut bilens bakända genom en kort backmanöver. Men här vill den franska gamängen annorlunda - det händer faktiskt ingenting och Papi sliter och drar frenetiskt. Och i takt med att bilen sakta rullar närmare en smaskig buckla så ser också bilägaren framför sig en fet räkning för en ny växellåda.

Nu var goda råd dyra och A-K fick lubba upp till insatsstyrkan med Kent & Bolla, som glada i hågen kärvänligt dök upp för assistans. Med ett lätt putt och en snabb manöver så var bilen åter på rätt kurs och på väg in i "lukta-gott-garaget". Väl inne i garaget så slås Papi av en angelägen tanke...och naturligtvis...ridå ner! av någon anledning har dåren försökt forcera i 5:ans växel med ett givet resultat. Mupp!! Kent försökte uppbåda en min av överseende, men lyckades föga - varenda por i hans kropp andades jubeltoner - och med Kents envetenhet så inser jag att detta kommer jag få höra långt framöver. Blir inget jobb ikväll - här skall kureras sjukdom och slickas sår.






Mystiken kring de gäckande Reb Bull-burkarna tätnar... På vägen hem ikväll gjorde vi en raid till Lindboms Livs ute i Östertälje. En av de misstänkta brottsplatserna - men här blev bytet intet. Antingen hade de sålt slut på dyrgriparna eller så var bevismaterialet undangömt. Jakten går vidare, och med tanke på att de var svenskreggade så är det nog bara en tidsfråga innan bytet fälls. Jag återkommer i frågan.





Varning är utfärdad inför den kommande veckans innebandyträningar - de gamla crappiga Salming-dojjorna har förpassats till de sälla jaktmarkerna där de dessutom hör hemma. BJ må vara kung både i Kiruna och Toronto, men hans innebandypjuck suger rotvälta. Detta är nu åtgärdat med Papis nya killer-boots från Puma. Det skrämmande i frågan är... med tanke på hur grym jag var med slajd-pumpsen utan hälbrygga, hur övernaturlig ska jag inte bli nu. Ni får nog lova mig en sak - berätta inte för Jani, för då lär han inte dyka upp på tisdag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gula skor = GAY

Förhudslös och Ryggradslös sa...

puh! skönt, jag var orolig att de inte skulle passa.

henriette sa...

jag ska skvallra!