fredag 30 november 2007

Vad tänker du mer på Jimmy?



söndermarken



  • Jag tänker på SSK:s prekära läge i elitserien... eller nej, egentligen bryr jag mig inte... Jag är mätt och trött på ointelligent och profillös hockey med en massa skydd, långt ifrån den vackra och konstnärliga fotbollen... MEN! Jag är inte större än att jag kan reflektera över vissa, i mina ögon abnormiteter. En tabell ljuger inte - det skriver jag under på, och speciellt inte efter 24 omgångar - men det som sticker ut är att SSK har släppt in minst mål av alla lag, och således gjort minst. En driven företagsledare hade säkert gjort en nulägesanalys och agerat därefter - det har SSK:s tränapar också gjort. Därför har man på kort tid värvat två (2) backar!!! Määh! Va fan... lite fegt tycker jag - varför inte värva två målvakter istället. Det känns som om hockeyns ointelligens bekräftar sig själv...

  • Jag tänker på att det var 14 år sedan jag snaggade av mig håret senast... Är rätt nöjd att jag vågade göra det igen nu i veckan... och A-K tyckte det var sexigt... så kanske.... nä... dum tanke.

  • Jag tänker på att... Jag tror på duvan som vet vart den ska. Jag tror på godhet och bättring. Jag är en barkbåt. Som driver mellan grenar och stenar, och en nattfjäril är min besättning Inga vakter vid porten. Inga hänglås i grinden. Bara rösten som kallar i den evigt viskande vinden.

Stor lyrik på fredagskvällen, precis innan november går över i december... >suck!<

Inga kommentarer: