lördag 17 november 2007

Livet efter 35



Någon kanske nickar lite igenkännande till den ovanstående rubriken - och det med rätta, även om det förvånar mig en aning. Det var ju i våras som Papi slog an en interaktiv sträng och utmanade sina läsare i High Fidelity-inspirerade topp-5-listor. Första uppgiften ut var att rangordna de bästa ledmotiven till James Bond-filmerna. Och gensvaret var slående... med stark dragning åt prefixet "ned"... Hela noll personer utgav sig för att ha en relation till ämnet.

Det kan förvisso finnas flera anledningar till de skrala reaktionerna - man skulle kunna misstänka att jag inte har några läsare, men detta motsäger sig själv då jag tittar på de mätinstrument för att mäta unika träffar som jag begagnar mig av. Jag lutar då istället mer åt att de kulturella ambitionerna bland läsekretsen befinner sig på en sådan aeronom nivå att skräpkultur med tydlig anglofiering inte faller i god jord.

Därför gör vi ett nytt försök idag, och fokuserar på de allstädes dofter som omger vår vardag. Alla har vi vår egen referenspalett för vad som är väldoftande - därför borde det vara en lätt match att plita ner 5 aromer som triggar igång hormoner och välbefinnande.

Papis facit följer nedan:

  1. När man stoppar ner huvudet i en glassfrys
  2. Jäst
  3. En nytjärad brygga/skärgårdsmiljö
  4. Cool Water från Davidoff
  5. Saffransbak

bubblare blir DJ Esters nacke och doften från grillbriketter i en grill en sommarkväll.

1 kommentar:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

det verkar inte vara bättre än så att mina läsare är utrustade med sönder-knirkeli-knark-krokar till näsar.