onsdag 14 november 2007

sköna skor



Ibland e man bäst, så e d lixom bara
man mår som en kung, som en lax i Niagara.
D varar kanske bara ett par minuter,
så med en bandare vid örat går man runt å bara njuter

Sköna skor, sköna skor, här glider man runt i sköna skor.

D e som om man svävade en meter över marken,
alla måste tro att man e redigt på knarken.
Jag flyger och flinar åt packet - har ni aldrig sett nåt vackert?
Hej kolla mej, jag e den snyggaste snubben,
har dom coolaste skorna,
den finnigaste röven, om ni vill så kan jag moona.
Kolla mitt sätt stå, kolla mitt sätt att gå,
till och med en loser kan flyta ovanpå.

Mitt ego d sväller till trippel volym,
å mina sunkiga plagg blir en Armanikostym.
Går gatan fram å brudarna dom tisslar, till och med visslar.
Så jag plockar fram ett Rizzla, å rullar mej n cigg,
känner hur den fäster - all ångest den har stuckit ner till Mallis på semester.

Va säger man?
5 stjärnor till nuet.
Med refrängen som ett mantra rullandes i huvet.
Man känner sej hög, helt enkelt stor,
när man vaggar omkring i sina sköna skor.
Varenda steg man tar dom går som i slowmotion,
bakåthäng med lagom sväng, vad flummigt!

Gräset e grönare, solen e gulare å d sköna e skönare.
Man måste passa på så länge som d räcker,
vinna en miljon eller spöa Boris Becker.
Känna sig cool som Big Daddy i en pool,
lika bra å hinna d så länge man e en vinnare.

Inga kommentarer: