onsdag 7 november 2012

Praise the lord


Jag har snuddat vid ämnet tidigare, men det fanns som sagt en tid när den här snubben var ett modeorakel av rang som plöjde herrmagasin, sprang i boutiquer och spenderade en avsevärd del av sin inkomst på kläder, prylar och krogliv. Detta var innan barn och andra prioriteringar tog över - och jag ska inte klaga för allting har sin tid och plats här i livet. Dock tänkte jag inte ägna dagens text över att vältra mig i memorabilia essäer. Däremot har en tio år gammal jakt nått sin ände, eller ja... i alla fall nästan.

Vill minnas att jag med vild frenesi frekventerade ett flertalet boutiquer i en jakt på den ultimata vinterrocken. Jag hade sinnesbilden klar för mig gällande dess utförande både vad det gäller material och detaljer. Men hur jag än letade, och hur många krokar jag än lade ut så fick jag aldrig napp. Vet att jag förde ändlösa diskussioner både på Johnells och Ninves här i centrum - och varje besök in till stan renderade i Biblioteksgatan upp och ner. Men nada.


Så plötsligt händer det... Tiger of Sweden aviserar sin höst och vinterkollektion, och där är den ju! Min rock! Utgångspunkten för min sinnesbild var en prästkappa med hög hals och slag. Dessutom skulle den ha en symetrisk utsvängd form med lätt markerad midja. Knäppningen fick gärna sticka ut lite och överraska, och vad mer kan jag säga... Den är ju där för bövelen!
Men så var det ju det här med priset... 5999:-   ...hm... vinterdäck... rock... vinterdäck... rock... vinterdäck...

Inga kommentarer: