söndag 25 november 2012

jag borde inte...


...säga något - men varje dag utan snö från och med nu är fan en seger för mänskligheten. Eller i alla fall för mig. Jag ryser med okonstlad obehag när jag tittar på bilden ovan. Fy hundan.

Annars fortlöper tragedin och följetongen kring tvivelaktiga nyetableringar i den tokigaste av städer. Och här måste jag tillstå en liten rättelse angående det nybyggda huset i kvarteret Humlan. Jag påstod att det fanns tre lokaler för affärsverksamhet och där två redan var tjingade av en mäklare och ett solarium. Jag hade fel - fyra är det rätta, och vi har nu kunnat snegla lite genom en öppen dörr och skymtat vad som väntar bakom de dolda fönstren... och håll i er nu... trumvirvel!... en pizzeria eller kebab...eller både och, fan vet jag. Vad jag däremot vet är att jag aldrig har varit lyckligare... Äntligen! pizza...här i vår lilla stad!

Och för att fira detta så kan jag fläska på och låta meddela att Apotekets gamla lokaler vid Stora torget har fått en ny ägare. Om du har tröttnat på att tvätta pengar vid centralstationen eller inne i Lunagallerian kan du nu ramla in hos Forex/Western Union. Satan vad praktiskt, tyckte faktiskt att det var lite ont om sådant i just det kvarteret, Dessutom har vi en liten revival eller pånyttfödelse i mäklarlokalerna mellan Ticket och Crocs Inn. De gamla turkpresentshopparna med krimskrams du inte ens i dina mest perversa drömmar trodde existerade har fått en ny kompis efter en tynande tillvaro.

Det klockrent lockande och inbjudande namnet "Min Nalle" välkomnar dig som söker orientaliskt fejkcrap - och naturligtvis en och annan nalle. Hallelujah! 

Inga kommentarer: