söndag 21 augusti 2011

epic failure


Den bloggtörstande har redan noterat det uppenbara, men mina löften tidigare i veckan blev inte annat än just fagra. I torsdags kväll stämplade jag ut efter en mycket lagom och tillrättalagd tredagars vecka . Svingade mig in i min X-wing som den Papi Skywalker jag nu är och lät mig svepas iväg längs med den mörka och ringlande väg 225. Det är inte så ofta som jag kör kvällstid, och det mest för att jag inte kör speciellt frekvent över huvudtaget. Men de få gånger som det inträffar så slås jag av hur mysigt det är att rulla fram ensam på vägen, ackompanjerad av P3 som i det här fallet hade den utsökta smaken att gå lite utanför sina egna ramar. Därför blev det så lyckat när Zarah Leander och Lill Lindfors mfl. hjälpte månen på himlavalvet att ledsaga mig ut till den väntande ön.

Hela tiden med ett vakande öga för att uppmärksamma eventuella djur som var i rörelse så fick jag kränga lite med rymdfärjan när räv, katt, räv och hjort i nämnd ordning gjort ett gästuppträdande innanför vägrensmarkeringarna. Jag nådde dock mitt mål tryggt och säkert bara för att mötas av att Comviq eller mitt nätverkskort (har inte bestämt mig) vägrade mig access till nätet. Därav inget efterlängtat "Saker som stör Jimmy" - men håll ut, det kommer. Jag ska bara landa.

Inga kommentarer: