onsdag 17 augusti 2011

back in the guinea pig-wheel


Gosh! Första arbetsdagen avklarad och det känns redan som om man gått in i väggen - är helt slut i huvudet och märkbart fundersam över hur mycket man kan tappa på bara sex veckor. Fingrar, och gör överslagsräkning på hur långt det är kvar till nästa semester - men hur jag än räknar så skriker kalkylatorn ut den inte helt bekväma siffran elva, som i månader.
Lyckades dessutom i ett svagt och förvirrat ögonblick tacka ja till att hoppa på ett utbildningsprojekt under oktober bara för att få lite variation på springandet i hamsterhjulet.

"- Du är ju så pedagogisk och vältalig inför större grupper Jimmy"
Jo, förvisso - men det har vissa likhetstecken med att jag är bekväm med innehållet i det jag ska undervisa i. Just det här är jag totalt rudis på, men wtf. det ska väl gå att lära in. Dessutom är det helt nya saker så ingen annan har heller någon pejl - man kan i princip dra till med vad som helst och nästan komma undan med det. Nä skämt å sido, det ska faktiskt bli kul. Utmaningar är till för att övervinnas, lifes a competition. Dessutom fick jag godkännt och sanktionerat att ta tag i och driva LEAN-aktiviteter som ligger mig speciellt varmt om hjärtat så det kan nog bli en rätt bra höst trots allt. Nu kör vi!

Inga kommentarer: