onsdag 29 juni 2011

superhero


pffft..!   vad var det? en öl som öppnades, eller en pust av utmattning? sanningen är nog den att det var båda två...

Det finns skryt och det finns skryt - och bloggen levererar nog den vedervärdigaste av dem alla idag...självupphöjelse. Ja, det finns nog till och med vissa av er som skulle vilja ifrågasätta sanningshalten och låt gå för det... jag plitar ändå ned ett "superhero" på visitkortet. För the LeanMachine har nog slagit alla tillgängliga rekord i effektivitet idag, hör bara:
  • stämplar ut kl 15:12 pip och inleder en PW i hettan under furiosa former - bort mot ÖoB där papptalrikar i mängd humangus inhandlas (fråga inte varför) - därefter i samma pegasustempo mot dagis för hämtning av bäjby.
  • Mot centrum för inhandling av middagsmat.
  • Tillagning av middagsmat i form av en kycklinggryta med ris och grönsaker - jepps, daddys cooking! Samtidigt, i rent feminina skills, utför jag dammsugning utav hela våningen.
  • Mysmiddag i loungen innan det är dags att ladda tre maskiner i tvättstugan.
  • Väl uppe kör jag ett comborace där jag putsar alla fönster samtidigt som jag tar disken.
  • Ned i tvättstugan igen för hängning av tvätt.
  • Upp igen, och nu är det dags att tappa upp ett bad åt Ester. Samtidigt som hon plaskar så torkar faderskapet disken och ställer in den.
  • Ester ropar men Papi dont give a damn, för han har inlett våttorkning av alla golv.
  • Till slut får yrvädret sin schamponering och underlivsrekond och alla är nöjda och glada.
  • Pyjamas på och godnattsaga x 2.
  • Ungjäveln somnar inte så jag får sällskap ned i tvättstugan där det stundar vikning av tvätten.
Och nu sitter jag här med ledbruten rygg och en iskall killekalle i handen - och den som missunnar mig det might be punished. Superhero var det...
Och du... dont try this at home.

1 kommentar:

mami sa...

Duktiga papi! Du är himla bra å duktig du. Tack för sällskap till huddinge idag! Krami