söndag 19 juni 2011

sommaravslutning


Papis lilla älskling har haft sommaravslutning på dagis idag - dagen till ära iförd en klänning, vilket inte hör till vanligheterna - och traditionellt så pissade vädret ned. Det är väl egentligen bara förra året som gud har varit god mot barnen. Eller ja, dom skiter väl i om det skvalar, det är väl mer en annan som ruttnar.

En söndag tänker ni - men eftersom vi värnar om det sakrala Farmors-arvet så hustlar ju ungen runt på Missionskyrkans förskola. Och jag måste nog understryka att dagens gudstjänst inte gick av för hackor. Lättsamt, initierat och aktuellt med inslag av jazz, funk och Jesus-rap - ja, ni hör ju själva. Är det så här varje söndag så kan jag tänka mig att sona mina synder lite oftare. Efteråt en fika på stan med Mami och utpekande av examenspresent. Den stannade i år på 80:- så en eloge till juvelen som nu bara har ett år kvar på förskolan. Kan tänka mig att det blir lite tårfyllt nästa år... sedan väntar de stora vargarna på Oxbackskolan.

Inga kommentarer: