tisdag 7 juni 2011

återfall



Usch, fick ett återfall igår kväll efter jobbet - sommarvärmen gör dåliga saker med disciplinen, men just då när den ljumma kvällsbrisen slog emot mig utanför fabriken så kändes det rätt. Och duden på Statoil, som envist i flera månader frågat om det inte ska vara lite socker också, log illmarigt... Men det är väl som de säger, suget hos en missbrukare går aldrig riktigt ur kroppen. Och nu kommer förnekelsen när jag intalar mig att jag faktiskt var värd det. Nåväl, vi får väl se ikväll om det bara var ett snedsteg eller om jag är ute på morän mark igen.

Å andra sidan kanske man inte behöver vara så skitnödigt asketisk jämnt, jag menar.. jag har ju faktiskt droppat läsken och där finns inget sug alls. Jag har fått igång både matlagning och sund kost. Träningen är balanserad med genomtänkta pass varje dag och kroppen svarar bättre än den borde i ett snart 39-årigt likfodral. Så vi ligger väl med den där Karamellknullkungen ikväll igen...

Btw. Mauro Scoccos nya album, Sånger för nyskilda, pratar med mig... ta en träff du också.

Inga kommentarer: