lördag 11 juni 2011

Simon says... nothing.


Kan man bli ledsen över trivaliteter i vuxen ålder? Tydligen... sitter i skydd av nattens mörker efter en alldeles underbar kväll och känner lite av vemodets fjäderprydda fingrar svepa över mitt tungsinne. Trodde verkligen att kusten var klar, swim seagulls in the sky towards that hollow western isle... Men nej då, även konserten på Cirkus ställs in och genast tonade glädjestroferna inför den kommande veckan bort likt den grå damen på havet.

Jag gråter mig naturligtvis inte till sömns, ty det är jag allt för vuxen till - dessutom är mitt ok nedtyngd av betydligt mer komplicerade saker - mitt glada yttre till trots. Men självklart är jag besviken. Nåväl... vad är väl en kväll på manegen när man ändå får förmånen att frekventera byn i sällskap med Gringo... nä ni hör ju... vem är jag att lura mig själv så till den milda grad...

Inga kommentarer: