tisdag 14 juni 2011

årets sommarpratare


Det somrigaste av somrigt presenterades idag då årets sommarpratare samlades på Soliden, Skansen. Efter föregående års uppehåll med politiker, då det var valår, så fanns det en viss förhoppning när skynket skulle falla. En förhoppning som ganska snart grusades då jag insåg att endast Carl Bildt var listenable. Jag menar, ett par timmar med en gråtande Juholt kan ju göra vem som helst deprimerad.

Över huvudtaget så kändes det lite sparsmakat i år och wow-känslorna var få. Nu vet jag ju av hävd att mina ambitioner sällan överträffar verkligheten och prickar jag in 4-5 lyssningar så har det varit ett bra år. Ska ändå göra ett par atempts att vrida på bryggradion när:
  • Ulf Brunnberg
  • Carl Bildt
  • Jan Carlzon
pratar loss - och naturligtvis... finns inte en chans att jag missar Olof Wretling den 29:e juli - mitt i det brinnande infernot som stavas semester. Och appropå brinnande inferno... självklart var det Katla som stal showen vid dagens presentation.

Vi syns i marschallens skugga!

Inga kommentarer: