onsdag 20 april 2011

Saker som stör Jimmy (del 16)


Ok.. innan ni börjar gapa om att jag kan göra det själv så säger jag... Jag vet... men det handlar inte om det. Det handlar om att jag vill betala för en tjänst/vara från någon som utger sig för att vara auktoriserad i ämnet. Och det är där problemet uppstår...

Jag har ingen lust att kliva ut i skogen och i smyg kapa björkkvistar för att sedan ta mig till närmaste Panduro-butik, och där botanisera bland krims och krafs. Jag lägger mitt fokus på annat pyssel och gör det dessutom med bravur. Därför skulle det vara grymt fint om det gick att hitta en snygg anrättning ris som är smakfullt bestyckad med fjädrar som harmoniserar med varandra rent kulört.

Men i den här stan verkar det vara lönt i helvete - jag tror faktiskt att det är så illa att blombutikerna i stadskärnan (och de är några stycken) är kroniskt färgblinda. Till och med taikonkollektivet ute i Geneta har mer känsla för färg, så fattar ni vilken nivå det ligger på.

Inga kommentarer: