lördag 30 april 2011

Grandiosa Calzone



Idag tar sig det Lovisinska testköket sig an Grandiosa nykomling Calzone med mosarella och skinka. Väl medveten om att en tvättäkta italienare antagligen tittar och spottar med förakt på norrmännens produkter, så måste jag nog lite generat erkänna att jag gillar dem. Jag är inget naturligt pizzafreak i grunden, och där andra hyllar krispiga och knapriga stenugnsbakade bottnar så säger jag pass. Då är jag nog mer en wraps- eller varma mackor-kille - och med handen på hjärtat så kan man väl säga att Grandiosa är mer besläktade med sånt än vad den nu utger sig för att vara.

Nåväl, köper jag pizza hos den lokala turren så blir det aldrig en Calzone - tycker det är alldeles för mycket deg som ska ner i magen. Därför var kanske inte förväntningarna överväldigande innan provtestet. Storleken följer dock tidigare koncept och är alldeles perfekt för att mätta för stunden som mellanmål. Smakmässigt blir aldrig en calzone mer än just bara deg, skinka och ost - likaså här.

Betyg då, i ett inte allt för djuplodande test? Tja, 2.5/5 får väl duga. Fick jag önska så skulle man transformera deras stora BBQ-pizza till en minipizza. Det vore succé! Voila!

Inga kommentarer: